Summa sidvisningar

torsdag 19 januari 2012

Kattuppfödning

Snart är det 7 år sedan jag startade min lilla kattuppfödning.
1 Februari är det 7 år sedan jag fick mitt stamnamn.Att den heter Häldefors Cats beror på att när vi flyttade till husett här så var våran adress Häldefors,på den tiden hade alla hus här ett namn,men nu är det gatunamn som gäller.Jag tyckte därför det var kul att knyta an till det namnet huset hade innan och mitt första förslag gick igenom. Jag har nästan alltid haft katt i mitt liv som barn hade vi alltid katt hemma,vanliga bondkatter.När jag och Bosse flyttade ihop hade vi inte katt på några år,men när vi flyttade hit februari 76 så blev det katt ganska snart.Det var en svart och vit huskatt men namnet Missan, som vi hade många år,efter det har vi haft ett antal huskatter,tyvärr blev en del inte så gamla eftersom vi bor utmed en starkt trafikerad väg.Därför ville jag ha katter som bara var inne och själv tycker jag det är lättare att få en raskatt att trivas inne.

Nu är det snart dags för ragdollungarna att flytta till sina nya hem och jag önskar alla köpare att allt går bra och att dom får en riktig vän i katten dom köpt.Jag känner att alla kommer få det bra.Denna kullen har ju bott hos fodervärd,så nu är det hon som kommer sakna dom,annars blir det så tomt när en kull flyttar.

1 kommentar:

  1. Jag tror att Cat Stevens kommer att trivas här! Adam längtar jättemycket efter sin lilla kattunge,han har frågat när han kommer i två veckor nu. Vi ses imorgon!

    SvaraRadera