Summa sidvisningar

måndag 8 oktober 2012

Både roliga och sorgliga händelser






Dollys kattungar födda den 20september.Fyra små gulliga ragdollungar.Kommer att vara leveransklara precis innan jul.dom växer bra och alla har nu öppnat ögonen.tre av dem blir bicolor bruna eller blå har jag svårt att säga ännu. Måste ochså lägga ut några bilder på några av mina andra djur
Mina härliga älskade hundar som busar i trädgården

Detta är min fina Penny,så underbar katt.

Tess 15 veckor

Helt utslagen efter att hon varit på valpkurs


Det sorgliga


En ragdollkattunge som jag sålde i Januari har somnat in och varför vet jag inte och får inte svar på det heller, jag hade skaffat  ett nytt hem till henne och skulle bestämma när flytten skulle bli,så blev svaret att hon redan flyttat till en bekant till köparen,jag tyckte då att detta var helt ok.Fick då också höra att hon inte mådde bra och att hon varit hos en vetrinär,men så var det inte utan katten hade lämnats till ett katthem.Kvinnan som har katthemmet ringde mej igår och meddelade att katten var död,den hade kommit till henne i ett väldigt dåligt skick och någon vetrinär hade hon inte varit hos heller.Katthemmet beställde tid hos vetrinären men då var det för sent,hon hann somna in innan.Detta är så sorligt tycker jag att katten fick liksom tyna bort då hon inte ätit på flera dagar innan hon kom till katthemmet.Om detta hade kommit till min vetskap att ägaren inte had råd att ta henne till vetrinär,så hade jag ju betalt det,allt för kattens skull.
Kommer hädanefter att ställa hårdare krav på köpare av kattungar.Men nu har Carmenzita  det säkert bra i katthimmlen,sökert mycket bättre än hon haft det.Om jag bara vetat,men trodde att det var en riktig djurvän hon bodde hos.

5 kommentarer:

  1. Usch jag blev så arg när du berättade detta igår och jag blir arg nu oxå...hur fan kan man behandla en stackars oskyldig katt på det viset,har människan inga känslor?

    Du får inte klandra dig själv för att det här hände,du hade ju hjälpt till om du bara fått chansen!

    Du är en jättefin människa och en helt underbar uppfödare,och vi är så tacksamma för att vi fick bli fodervärdar åt en av dina underbara katter!

    Stora kramar från Linda & Richard!

    SvaraRadera
  2. Tack till er och nu är fantastiska fodervärdar.Hon kommer sakna er när hon ska vara här och föda sin bebisar,men ni får hälsa på henne så mycket ni vill.Kramar till er

    SvaraRadera
  3. Fruktansvärt!
    Jag blev så ledsen när du berättade på KM:et. :( Men som du säger; Carmenzita har det bra i katthimlen och hon leker säkert med lilla Sippa nu. <3 <3

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Usch sånt gör mig så ledsen.. Hur kan man behandla en levande varelse på det viset?

    SvaraRadera
  5. Usch sånt gör mig så ledsen.. Hur kan man behandla en levande varelse på det viset?

    SvaraRadera